Hava Durumu

#Şebinkarahisar

giresunsonhaber - Şebinkarahisar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Şebinkarahisar haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ŞEBİNKARAHİSAR SAĞLIK HİZMETLERİ MYO TÜRKİYE ŞAMPİYONU OLDU Haber

ŞEBİNKARAHİSAR SAĞLIK HİZMETLERİ MYO TÜRKİYE ŞAMPİYONU OLDU

ŞEBİNKARAHİSAR SAĞLIK HİZMETLERİ MYO TÜRKİYE ŞAMPİYONU OLDU Şebinkarahisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencileri, Ankara’da düzenlenen 11. Travma Rallisi’nde genel klasman birinciliğini kazanarak Türkiye şampiyonu oldu. Yarışmadan 24 madalyayla dönen ekip, ilçeye şampiyonluk kupası getirdi. 15 ÜNİVERSİTE, 21 EKİP YARIŞTI Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Meslek Yüksekokulu ev sahipliğinde 15 Mayıs 2026’da Ankara’da gerçekleştirilen 11. Travma Rallisi, Türkiye’nin farklı üniversitelerinden gelen ekipleri buluşturdu. Organizasyona 15 üniversiteden 21 ekip katıldı. Yarışmada öğrenciler; acil sağlık hizmetleri, kriz yönetimi, ekip koordinasyonu, bilgi, beceri ve uygulama performansı üzerinden değerlendirildi. ŞEBİNKARAHİSAR İKİ EKİPLE TEMSİL EDİLDİ Şebinkarahisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, yarışmaya iki ekiple katıldı. Ekiplerin danışmanlığını Dr. Öğr. Üyesi Selda Palabıyık, Öğr. Görevlisi Hakan Şentürk ve Öğr. Görevlisi Öykü Saraydemir yaptı. Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü İlk ve Acil Yardım Programı öğrencileri Aslı Öksüz, Merve Dindar, İsmail Önler, Güven Kezer, Feride Baba, Mehmet Bezgin, Sevdenur Ergüt ve Şevval Avcı yarışmada Şebinkarahisar’ı temsil etti. ETAPLARDA PEŞ PEŞE DERECE GELDİ Şebinkarahisar ekibi, yarışma boyunca farklı etaplarda önemli dereceler elde etti. Öğrenciler; KBRN Etabı, Triyaj Etabı ve Obstetrik Aciller Etabında birincilik kazandı. Ekip ayrıca Travma Etabı İkinciliği, KBRN Etabı İkinciliği ve Erişkin İleri Yaşam Desteği Etabı Üçüncülüğü derecelerini aldı. 24 MADALYA VE ŞAMPİYONLUK KUPASI Yarışma sonunda toplam 24 madalya kazanan Şebinkarahisar Sağlık Hizmetleri MYO öğrencileri, genel klasmanda birinci olarak Türkiye şampiyonluğuna ulaştı. Şebinkarahisar’a şampiyonluk kupasıyla dönen öğrencilerin başarısı, ilçede ve üniversite camiasında sevinç yarattı. Organizasyon için gerekli şartların oluşması halinde 12. Travma Rallisi’nin Şebinkarahisar’da düzenlenmesi planlanıyor.

CHP GİRESUN ÖRGÜTÜ ANKARA’DA BULUŞTU Haber

CHP GİRESUN ÖRGÜTÜ ANKARA’DA BULUŞTU

CHP GİRESUN ÖRGÜTÜ ANKARA’DA BULUŞTU CHP Giresun İl Başkanı Dr. Gökhan Şenyürek, CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş ve Giresun’daki ilçe başkanları, CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in programına katıldı. Giresun heyeti, bayramlaşma programının ardından Anıtkabir yürüyüşünde de yer aldı. İl Başkanı Şenyürek, “Safımız milletle birdir. Millet bizimle beraberdir” mesajı verdi. GİRESUN HEYETİ GENEL BAŞKAN ÖZEL’İN PROGRAMINA KATILDI CHP Giresun örgütü, CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in katılımıyla düzenlenen programda Ankara’da bir araya geldi. Programa CHP Giresun İl Başkanı Dr. Gökhan Şenyürek, CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, CHP Görele İlçe Başkanı Mustafa Günay ve Giresun’daki ilçe başkanları katıldı. Ankara’daki buluşmada CHP Çamoluk İlçe Başkanı Uğur Nazlı, CHP Keşap İlçe Başkanı Gürsel Mutlu, CHP Eynesil İlçe Başkanı Erhan Cebeci, CHP Şebinkarahisar İlçe Başkanı Sezai Şenol, CHP Alucra İlçe Başkanı Osman Seferoğlu, CHP Güce İlçe Başkan Vekili Ahmet Usta, CHP Tirebolu İlçe Başkanı Kemal Devrim Bayrak, CHP Piraziz İlçe Başkanı Serpil Kahyaoğlu, CHP Merkez İlçe Başkanı Olcay Küçük, CHP Dereli İlçe Başkanı Osman Bektaş, CHP Görele İlçe Başkanı Mustafa Günay, CHP Tirebolu yöneticisi Kamil Sakal ve CHP Espiye İlçe Başkanı İbrahim Akgün de yer aldı. Katılamayan ilçe başkanları ise mazeretlerini bildirdiler. “ONLAR YOLUN SONUNDA, BİZ YOLUN BAŞINDAYIZ” CHP Görele İlçe Başkanlığı, programa ilişkin mesajında örgütsel birlik ve mücadele vurgusu yaptı. Açıklamada, “Kurtuluş yok tek başına; ya hep beraber ya hiç birimiz. Onlar yolun sonunda, biz yolun başındayız” ifadeleri kullanıldı. Bu mesaj, CHP Giresun örgütünün Genel Merkez programına katılımını yalnızca bayramlaşma gündemiyle sınırlı görmediğini; siyasi dayanışma, ortak hareket ve örgüt bütünlüğü üzerinden değerlendirdiğini gösterdi. İL BAŞKANI ŞENYÜREK’TEN “MİLLET” VURGUSU CHP Giresun İl Başkanı Dr. Gökhan Şenyürek de program sürecinde dikkat çeken mesajlar verdi. Şenyürek, “Safımız milletle birdir. Millet bizimle beraberdir” ifadeleriyle CHP’nin siyasal hattını millet iradesi ve toplumsal destek vurgusu üzerinden ortaya koydu. İl Başkanı Şenyürek’in mesajı, Giresun örgütünün Ankara’daki programda verdiği birlik ve mücadele çağrısını güçlendirdi. ANITKABİR YÜRÜYÜŞÜNE KATILDILAR CHP Giresun heyeti, Genel Başkan Özgür Özel’le birlikte Anıtkabir’e yürüyüş programında da yer aldı. İl Başkanı Şenyürek, “Genel Başkanımız Sayın Özgür Özel’le birlikte Anıtkabir’e yürüyoruz” açıklamasıyla Giresun örgütünün programdaki yerini duyurdu. CHP Giresun heyetinin hem bayramlaşma programına hem de Anıtkabir yürüyüşüne katılması, il ve ilçe örgütlerinin Genel Merkez programlarına birlikte katılım sağladığını ortaya koydu. GİRESUN ÖRGÜTÜNDEN ORTAK SİYASİ DURUŞ CHP Giresun İl Başkanlığı, milletvekili, ilçe başkanları ve parti yöneticilerinin aynı programda yer alması, Giresun örgütü açısından ortak siyasi duruş mesajı verdi. Çamoluk, Keşap, Eynesil, Şebinkarahisar, Alucra, Güce, Tirebolu, Piraziz, Merkez İlçe, Dereli, Görele ve Espiye örgütlerinin temsil edildiği buluşma, CHP Giresun örgütünün Genel Başkan Özgür Özel’in programına geniş katılımla destek verdiğini gösterdi.

CHP GİRESUN’DA BAYRAMLAŞMA PROGRAMI İLÇELERDE BAŞLADI Haber

CHP GİRESUN’DA BAYRAMLAŞMA PROGRAMI İLÇELERDE BAŞLADI

CHP GİRESUN’DA BAYRAMLAŞMA PROGRAMI İLÇELERDE BAŞLADI CHP Giresun İl Başkanlığı’nın Kurban Bayramı bayramlaşma programı başladı. Haberin yayına hazırlandığı sırada Piraziz, Bulancak, Merkez ve Keşap buluşmaları tamamlanmıştı. Program gün içinde Espiye, Tirebolu, Görele, Eynesil, Çanakçı, Güce ve Yağlıdere ilçe başkanlıklarında devam edecek. CHP Giresun İl Başkanlığı, Kurban Bayramı dolayısıyla hazırladığı bayramlaşma programını ilçe buluşmalarıyla başlattı. CHP Giresun İl Başkanı Dr. Gökhan Şenyürek’in davetiyle düzenlenen programda partililer, üyeler ve vatandaşlar ilçe başkanlıklarında bir araya geliyor. Programın ilk günü 28 Mayıs Perşembe saat 10.00’da Piraziz’de başladı. Ardından 10.45’te Bulancak, 11.30’da Merkez ve 12.30’da Keşap buluşmaları gerçekleştirildi. Haberin yayına hazırlandığı sırada bu dört program tamamlanmıştı. PROGRAM GÜN BOYUNCA İLÇELERDE SÜRECEK CHP’nin bayramlaşma programı günün devamında Espiye, Tirebolu, Görele, Eynesil, Çanakçı, Güce ve Yağlıdere ilçe başkanlıklarında devam edecek. Program kapsamında saat 13.15’te Espiye’de, 14.00’te Tirebolu’da, 14.45’te Görele’de, 15.30’da Eynesil’de, 16.45’te Çanakçı’da, 17.45’te Güce’de ve 18.45’te Yağlıdere’de bayramlaşma buluşmaları yapılacak. CHP Giresun İl Başkanlığı’nın 28 Mayıs programı şöyle: Saat İlçe Başkanlığı 13.15 Espiye 14.00 Tirebolu 14.45 Görele 15.30 Eynesil 16.45 Çanakçı 17.45 Güce 18.45 Yağlıdere ŞENYÜREK’TEN “BABA OCAĞI” DAVETİ CHP Giresun İl Başkanı Dr. Gökhan Şenyürek, Kurban Bayramı programı için yaptığı çağrıda üyeleri, hemşehrileri ve yurttaşları CHP Giresun İl Başkanlığı’ndaki buluşmaya davet etti. Şenyürek, “Kurban Bayramı’nın 2’nci günü, 28 Mayıs Perşembe saat 11.30’da baba ocağımızda buluşuyoruz. Baba ocağımızın gerçek sahipleri olan üyelerimizi; demokrasiye, dayanışmaya ve bu ülkenin aydınlık yarınlarına inanan tüm yurttaşlarımızı CHP Giresun İl Başkanlığımızdaki bayramlaşma programımıza davet ediyorum” ifadelerini kullandı. 29 MAYIS’TA DÖRT İLÇEDE BAYRAMLAŞMA YAPILACAK CHP Giresun İl Başkanlığı’nın bayramlaşma programı 29 Mayıs Cuma günü de devam edecek. İkinci gün programında Dereli, Şebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk ilçe başkanlıkları yer alıyor. CHP heyeti saat 10.00’da Dereli’de, 12.00’de Şebinkarahisar’da, 13.30’da Alucra’da ve 15.30’da Çamoluk’ta partililer ve vatandaşlarla bayramlaşacak. 29 Mayıs programı şöyle: Saat İlçe Başkanlığı 10.00 Dereli 12.00 Şebinkarahisar 13.30 Alucra 15.30 Çamoluk CHP Giresun İl Başkanlığı’nın Kurban Bayramı programı, il merkezi ve ilçelerde partilileri vatandaşlarla buluşturmayı sürdürecek.

ŞEBİNKARAHİSARLILAR 19 MAYIS RUHUNDA BULUŞTU Haber

ŞEBİNKARAHİSARLILAR 19 MAYIS RUHUNDA BULUŞTU

ŞEBİNKARAHİSARLILAR 19 MAYIS RUHUNDA BULUŞTU Şebinkarahisarlılar Yardımlaşma Derneği’nin geleneksel 19 Mayıs programı, Şebinkarahisar’da geniş katılımla gerçekleştirildi. Karşı Bahçe Restaurant’ta düzenlenen kahvaltı buluşması ve Tamzara Mahallesi’ndeki gençlik gezisi, hemşehrilik dayanışmasını, Cumhuriyet değerlerine bağlılığı ve genç kuşaklara kültürel miras aktarımını aynı programda buluşturdu. Şebinkarahisarlılar Yardımlaşma Derneği’nin geleneksel 19 Mayıs etkinlikleri kapsamında Şebinkarahisar’da kapsamlı bir program düzenlendi. Programda siyasi temsilciler, yerel yöneticiler, dernek yönetimi, ilçe örgütleri, öğrenciler ve çok sayıda Şebinkarahisarlı bir araya geldi. Karşı Bahçe Restaurant’ta gerçekleştirilen kahvaltı programı, hemşehrilik bağlarının güçlendirilmesine sahne oldu. Tamzara Mahallesi’nde düzenlenen gençlik gezisi ise 19 Mayıs’ın gençlik vurgusunu Şebinkarahisar’ın tarihi, kültürel ve doğal değerleriyle birleştirdi. GENİŞ KATILIMLI 19 MAYIS BULUŞMASI Şebinkarahisarlılar Yardımlaşma Derneği öncülüğünde düzenlenen kahvaltı programına CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, CHP Giresun İl Başkanı Dr. Gökhan Şenyürek, Çekmeköy Belediyesi Başkan Vekili Bora Kılıç, Şebinkarahisar Belediye Başkan Vekili Kamile Portakal, Giresun İl Genel Meclisi üyeleri Eyüp Çiftçi ve Fehime Ömerbeyoğlu, CHP Şebinkarahisar İlçe Başkanı Sezai Şenol ile Şebinkarahisarlılar Yardımlaşma Derneği Başkanı Mehmet Şimşek katıldı. Programda ilçe yöneticileri, örgüt üyeleri, dernek yönetimi, öğrenciler ve vatandaşlar da yer aldı. Program, Şebinkarahisar’da 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nın anlamına uygun biçimde birlik, beraberlik ve dayanışma mesajlarıyla öne çıktı. Kahvaltı buluşmasında hemşehriler aynı sofrada bir araya gelirken, ilçenin sosyal, kültürel ve tarihi değerleri üzerine değerlendirmeler yapıldı. HEMŞEHRİLİK BAĞI AYNI SOFRADA GÜÇLENDİ Karşı Bahçe Restaurant’taki programda Şebinkarahisarlılar arasında dayanışma duygusu ön plana çıktı. İlçe dışında yaşayan Şebinkarahisarlılar ile memlekette yaşayan vatandaşları buluşturan etkinlik, gurbet ile Şebinkarahisar arasında kurulan bağın güçlenmesine katkı sundu. Katılımcılar, Şebinkarahisar’ın kültürel mirasının korunması, sosyal ilişkilerin canlı tutulması ve genç kuşakların ilçe kimliğiyle bağının güçlendirilmesi konusunda ortak mesajlar verdi. Programda ilçeye dair beklentiler, temenniler ve kültürel değerlerin gelecek nesillere aktarılması yönündeki görüşler paylaşıldı. CUMHURİYET DEĞERLERİ VE DAYANIŞMA VURGUSU 19 Mayıs programında Cumhuriyet değerlerine bağlılık, birlik ruhu ve toplumsal dayanışma öne çıktı. CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, CHP Giresun İl Başkanı Dr. Gökhan Şenyürek ve beraberindeki heyet, Şebinkarahisar’daki programda hemşehrilerle buluştu. Etkinlikte, 19 Mayıs’ın yalnızca bir bayram değil; gençlik, bağımsızlık, Cumhuriyet ve ortak gelecek bilinci açısından güçlü bir tarihsel anlam taşıdığı vurgulandı. Şebinkarahisar’daki buluşma, bu yönüyle siyasi temsilcileri, yerel yönetimi ve sivil toplum kuruluşlarını aynı çatı altında bir araya getirdi. BELEDİYE BAŞKAN VEKİLİ KAMİLE PORTAKAL PROGRAMDA YER ALDI Şebinkarahisar Belediyesi, programa Belediye Başkan Vekili Kamile Portakal’ın katılımıyla temsil edildi. Portakal, Karşı Bahçe Restaurant’taki kahvaltı programında hemşehrilerle bir araya geldi. Programda Şebinkarahisar’ın sosyal, kültürel ve tarihi değerleri üzerine değerlendirmeler yapıldı. Katılımcılar, ilçenin sahip olduğu mirasın korunması ve tanıtılması konusunda görüşlerini dile getirdi. Kahvaltı buluşması, hatıra fotoğrafı çekimiyle tamamlandı. TAMZARA’DA GENÇLİK GEZİSİ DÜZENLENDİ 19 Mayıs programı kapsamında Tamzara Mahallesi’nde gençlik gezisi de gerçekleştirildi. Şebinkarahisar Yardımlaşma Derneği gençliği ve Şebinkarahisar Üniversitesi öğrencileri, gezi programında ilçenin tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerini yerinde tanıdı. Belediye Başkan Vekili Kamile Portakal’ın da katıldığı programda gençlerle sohbet edildi. Tamzara Mahallesi’nin tarihi dokusu, kültürel kimliği ve doğal güzellikleri gençlere aktarıldı. Program, 19 Mayıs’ın gençlik merkezli anlamını Şebinkarahisar’ın yerel değerleriyle buluşturdu. GENÇLER ŞEBİNKARAHİSAR’IN DEĞERLERİNİ YERİNDE TANIDI Tamzara’daki gençlik gezisi, öğrencilerin Şebinkarahisar’a dair tarihsel ve kültürel farkındalığını artıran bir program olarak öne çıktı. Gençler, ilçenin doğal ve kültürel değerlerini yerinde görerek Şebinkarahisar kimliğiyle bağ kurdu. Birlik ve beraberlik duygularının öne çıktığı gezide gençler keyifli anlar yaşadı. Program, genç kuşakların memleket bilinciyle yetişmesi, ilçenin değerlerini tanıması ve Şebinkarahisar’a dair kalıcı hatıralar biriktirmesi açısından anlamlı bir buluşma oldu. 22 YILLIK GELENEK MEMLEKET BAĞINI CANLI TUTUYOR Şebinkarahisarlılar Yardımlaşma Derneği’nin 19 Mayıs Kültür ve Tanıtım Gezisi, yıllardır ilçe dışında yaşayan Şebinkarahisarlıları ata topraklarında buluşturuyor. 2026 yılı itibarıyla 22’nci yılına ulaşan geleneksel organizasyon, hemşehrilik dayanışmasının en önemli buluşmalarından biri olarak sürdürülüyor. Programlar, yalnızca sosyal bir buluşma niteliği taşımıyor; aynı zamanda Şebinkarahisar’ın kültürel belleğini canlı tutan, gurbet ile memleket arasındaki bağı güçlendiren ve genç kuşaklara yerel kimliği aktaran bir işlev görüyor. SİVİL TOPLUM, SİYASET VE YEREL YÖNETİM AYNI PROGRAMDA BULUŞTU Şebinkarahisar’daki 19 Mayıs etkinliği, sivil toplum kuruluşları, siyasi temsilciler ve yerel yönetimin birlikte yer aldığı geniş katılımlı bir programa dönüştü. Şebinkarahisarlılar Yardımlaşma Derneği’nin öncülüğündeki organizasyon, farklı kesimleri aynı hedefte buluşturdu. Kahvaltı programında hemşehrilik dayanışması güçlenirken, gençlik gezisiyle kültürel aktarım sağlandı. Böylece 19 Mayıs programı, hem yetişkinleri hem gençleri kapsayan çok yönlü bir buluşma niteliği kazandı. ŞEBİNKARAHİSAR’DA ORTAK AİDİYET MESAJI Şebinkarahisar’da gerçekleştirilen program, ortak aidiyet duygusunu güçlendiren mesajlarla tamamlandı. Katılımcılar, ilçenin tarihi, kültürel ve sosyal değerlerinin korunması gerektiğini vurguladı. Karşı Bahçe Restaurant’taki kahvaltı buluşması ve Tamzara Mahallesi’ndeki gençlik gezisi, Şebinkarahisar’ın hem geçmişine hem geleceğine sahip çıkma iradesini ortaya koydu. 19 Mayıs’ın gençlik, Cumhuriyet ve bağımsızlık ruhu, Şebinkarahisar’da hemşehrilik dayanışmasıyla birleşti.

GİRESUN İL ÖZEL İDARESİ SAHADA ÇALIŞMALARI Haber

GİRESUN İL ÖZEL İDARESİ SAHADA ÇALIŞMALARI

GİRESUN İL ÖZEL İDARESİ SAHADA ÇALIŞMALARI Giresun İl Özel İdaresi ekipleri, kent genelinde karla mücadele, yağış sonrası hasar giderme ve köy altyapısını güçlendirme çalışmalarını sürdürüyor. Yağlıdere, Alucra, Piraziz ve Şebinkarahisar’da yürütülen çalışmalarda yayla yolları ulaşıma açıldı, köprü çevresindeki risklere müdahale edildi, menfez imalatları tamamlandı ve yağışın neden olduğu tahribatların giderilmesi için saha çalışması yapıldı. YAĞLIDERE’DE YAYLA YOLLARI ULAŞIMA AÇILDI Giresun İl Özel İdaresi ekipleri, Yağlıdere ilçesine bağlı Alçakbel Yaylası’nda karla mücadele çalışması yürüttü. Yaylalarda ulaşımın aksamaması amacıyla yapılan kar temizliğiyle yollar yeniden ulaşıma açık hale getirildi. Ekiplerin müdahalesiyle bölgede yaşayan vatandaşların günlük ulaşımında yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçildi. Karla mücadele çalışmaları, yüksek kesimlerde ulaşım güvenliğini sağlamak amacıyla aralıksız sürdürüldü. ALUCRA KALEDİBİ’NDE KÖPRÜ ÇEVRESİNDEKİ RİSKLERE MÜDAHALE EDİLDİ Alucra ilçesine bağlı Kaledibi köyünde yoğun yağışların ardından köprü çevresinde tahribat meydana geldi. Giresun İl Özel İdaresi ekipleri, bölgede oluşan riske iş makineleriyle müdahale etti. Dere yatağında yapılan çalışmayla suyun akışı kontrol altına alındı. Köprü çevresinde meydana gelen hasarın giderilmesi ve olası risklerin azaltılması için kapsamlı çalışma yürütüldü. PİRAZİZ’DE BEŞ MENFEZ PROJESİ TAMAMLANDI Giresun İl Özel İdaresi, Piraziz ilçesinde köy yollarının ulaşım standardını artırmak ve altyapıyı güçlendirmek amacıyla menfez imalatlarını tamamladı. Yatırım kapsamında Güneyköy’de bir, Şerefli köyünde üç, Çayırköy Belen mevkisinde bir olmak üzere toplam beş menfez hizmete alındı. Tamamlanan sanat yapılarıyla sel ve su taşkını risklerine karşı köy yollarında daha güvenli bir altyapı oluşturuldu. ŞEBİNKARAHİSAR DEREKÖY’DE YAĞIŞ HASARLARI GİDERİLİYOR Şebinkarahisar ilçesine bağlı Dereköy köyünde yoğun yağışlar nedeniyle tahribat oluştu. Giresun İl Özel İdaresi ekipleri, gece saatlerinde sahaya çıkarak bölgede çalışma başlattı. Ekipler, yağışın yol ve çevre altyapısında oluşturduğu olumsuzlukları gidermek için müdahalelerini sürdürdü. Çalışmalar, bölgede ulaşım ve güvenlik açısından risk oluşturan hasarların ortadan kaldırılması amacıyla devam etti. KIRSAL ALTYAPI VE ULAŞIM İÇİN SAHA MESAİSİ Giresun İl Özel İdaresi’nin farklı ilçelerde yürüttüğü çalışmalar, kırsal ulaşımın güvenli şekilde sürdürülmesi ve yağışların oluşturduğu risklerin azaltılması amacı taşıyor. Karla mücadele, dere yatağı düzenlemesi, köprü çevresi güvenliği ve menfez imalatlarıyla köy yollarında ulaşım sürekliliği ve altyapı dayanıklılığı güçlendiriliyor.

GİRESUN İŞ DÜNYASINDAN KENTSEL DÖNÜŞÜM VE YATIRIM ÇAĞRISI Haber

GİRESUN İŞ DÜNYASINDAN KENTSEL DÖNÜŞÜM VE YATIRIM ÇAĞRISI

GİRESUN İŞ DÜNYASINDAN KENTSEL DÖNÜŞÜM VE YATIRIM ÇAĞRISI Giresun Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde düzenlenen Müşterek Oda-Borsa toplantısında kentin ekonomik sorunları, organize sanayi bölgeleri, ulaşım yatırımları, finansmana erişim ve kentsel dönüşüm süreci ele alındı. İş dünyası, “Yarısı Bizden” kampanyasının Giresun’da da uygulanması için çağrısını yineledi. Giresun iş dünyası, kentin ekonomik önceliklerini ve çözüm bekleyen başlıklarını Müşterek Oda-Borsa toplantısında değerlendirdi. Giresun Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda, Organize Sanayi Bölgeleri yatırımları, ulaşım projeleri, finansmana erişimde yaşanan sıkıntılar, artan maliyet baskısı, vergi yapılandırması ihtiyacı ve kentsel dönüşüm süreci gündeme alındı. “YARISI BİZDEN” KAMPANYASI GİRESUN İÇİN GÜNDEME GELDİ Toplantının öne çıkan başlıklarından biri, kentsel dönüşüm kapsamında uygulanan “Yarısı Bizden” kampanyasının Giresun’da da hayata geçirilmesi oldu. Giresun iş dünyası temsilcileri, güvenli konut, planlı şehirleşme ve güçlü altyapı ihtiyacına dikkat çekerek, ekonomik koşullar nedeniyle vatandaşların ve esnafın dönüşüm maliyetini tek başına karşılamakta zorlandığını vurguladı. Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, kentsel dönüşümün artık tercih değil zorunluluk haline geldiğini belirtti. Çakırmelikoğlu, daha önce farklı şehirlerde uygulanan “Yarısı Bizden” kampanyasının Giresun’da da uygulanmasını talep ettiklerini ifade etti. OSB YATIRIMLARI DEĞERLENDİRİLDİ Toplantıda Giresun’un üretim altyapısını güçlendirecek Organize Sanayi Bölgesi projeleri de ele alındı. Hasan Çakırmelikoğlu, Espiye-Tirebolu bölgesindeki 3. Organize Sanayi Bölgesi, Görele’de kurulan 4. Organize Sanayi Bölgesi ve Şebinkarahisar OSB’nin yatırım süreçleri hakkında bilgi verdi. OSB yatırımlarının üretim, istihdam ve bölgesel kalkınma açısından önem taşıdığı belirtilirken, sanayi altyapısının güçlendirilmesi için sürecin yakından takip edilmesi gerektiği ifade edildi. FINDIKTA KAHVERENGİ KOKARCA UYARISI Giresun Ticaret Borsası Başkanı Hamza Bölük, toplantıda fındık sektöründe yaşanan gelişmelere dikkat çekti. Bölük, kahverengi kokarca tehdidine karşı üreticilerin bahçelerinde ilaçlama yapması gerektiğini belirterek, üreticilere duyarlılık çağrısında bulundu. Fındık üretiminde zararlı tehdidinin verim ve kalite açısından risk oluşturduğuna dikkat çekilen toplantıda, üreticilerin mücadele sürecini ihmal etmemesi gerektiği vurgulandı. FATOOĞLU: TÜM EKONOMİK ALANLARI HAREKETLENDİRİR Bulancak Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ali Fatoğlu, “Yarısı Bizden” projesinin yalnızca inşaat sektörüne değil, Giresun ekonomisinin geneline katkı sağlayacağını belirtti. Fatoğlu, kampanyanın kentte uygulanabilmesi için ilgili kurumlar ve bakanlıklarla sürecin resmileştirilmesine yönelik görüşmeler yapılması gerektiğini ifade etti. FİNANSMAN VE MALİYET BASKISI MASADA Toplantıda işletmelerin finansmana erişimde yaşadığı sıkıntılar, artan maliyetler ve vergi yapılandırması ihtiyacı da gündeme geldi. Giresun iş dünyası temsilcileri, üretim, ticaret ve yatırım ortamının güçlenmesi için finansman kanallarının rahatlatılması, maliyet baskısının azaltılması ve işletmelere nefes aldıracak düzenlemelerin hayata geçirilmesi gerektiğini dile getirdi. Giresun’daki oda ve borsa temsilcileri, kentin ekonomik gelişimi için yatırım, altyapı, sanayi, ulaşım ve kentsel dönüşüm başlıklarında ortak hareket edilmesi gerektiğini vurguladı.

ÇAĞLAYAN ŞELALESİ YOLUNDA ÇALIŞMALAR BAŞLADI Haber

ÇAĞLAYAN ŞELALESİ YOLUNDA ÇALIŞMALAR BAŞLADI

ÇAĞLAYAN ŞELALESİ YOLUNDA ÇALIŞMALAR BAŞLADI Şebinkarahisar’da turizm açısından önemli noktalardan biri olan Çağlayan Şelalesi yolunda ulaşımı daha güvenli ve konforlu hale getirmek için çalışma başlatıldı. Yoğun yağışlar nedeniyle geciken çalışmalar, ekiplerin sahaya inmesiyle birlikte başladı. YOĞUN YAĞIŞLAR ÇALIŞMALARI GECİKTİRDİ Şebinkarahisar’da doğal güzellikleriyle öne çıkan Çağlayan Şelalesi’ne ulaşımı kolaylaştıracak yol çalışmaları başladı. Şebinkarahisar Kaymakamlığı, Şebinkarahisar Belediye Başkanlığı, İlçe Köylere Hizmet Götürme Birliği ve Nesko Madencilik iş birliğiyle yürütülen çalışma, yaklaşık 30 gün önce programa alındı. Bölgede etkili olan yoğun yağışlar nedeniyle çalışma takvimi gecikti. Hava şartlarının elverişli hale gelmesiyle ekipler sahaya indi ve ilk günden önemli bir mesafe kat edildi. ULAŞIM DAHA GÜVENLİ VE KONFORLU HALE GETİRİLECEK Çağlayan Şelalesi yolu için başlatılan çalışma, vatandaşların ve ilçeyi ziyaret eden misafirlerin bölgeye araçlarıyla daha rahat ulaşmasını hedefliyor. Yol güzergâhında yapılacak düzenlemelerle şelaleye ulaşımın daha güvenli, konforlu ve düzenli hale getirilmesi amaçlanıyor. Yağışların sona ermesiyle birlikte ekiplerin önümüzdeki günlerde çalışmalarını aralıksız sürdüreceği bildirildi. BÖLGEYE İLGİ ARTIYOR Çağlayan Şelalesi son dönemde sosyal medya paylaşımlarıyla daha geniş kitlelerin ilgisini çekti. Bölgeye yönelik paylaşımların çeşitli medya kuruluşlarında da yer alması, Şebinkarahisar’ın doğal turizm değerlerine ilgiyi artırdı. Şebinkarahisar Belediyesi, çalışma sürecinde vatandaşlardan ve doğaseverlerden sabır ve anlayış beklediğini belirterek, yol düzenlemesinin tamamlanmasıyla şelaleye ulaşımın daha rahat hale geleceğini vurguladı. DOĞASEVERLER İÇİN ÖNEMLİ ROTA Şebinkarahisar’ın doğal güzellikleri arasında yer alan Çağlayan Şelalesi, ilçe turizmi açısından önemli bir ziyaret noktası olarak öne çıkıyor. Yol çalışmasının tamamlanmasıyla birlikte hem ilçe halkının hem de bölgeyi ziyaret eden doğaseverlerin şelaleye daha güvenli şekilde ulaşması bekleniyor.

CEZA KESİLDİ, DERE TEMİZLENDİ Mİ? Haber

CEZA KESİLDİ, DERE TEMİZLENDİ Mİ?

CEZA KESİLDİ, DERE TEMİZLENDİ Mİ? 2,5 MİLYON TL CEZA TOPRAĞI TEMİZLEYECEK Mİ? ÜÇÜNCÜ İHLAL, AYNI DERE, AYNI SORU: TEHLİKE BİTTİ Mİ? Giresun’un Doğankent ilçesine bağlı Çatalağaç köyünde bakır, kurşun ve çinko madeni zenginleştirme faaliyeti yürüten Alagöz Madencilik’e, Çatalağaç Deresi’ne atık su deşarjı nedeniyle 2 milyon 517 bin TL idari para cezası kesildi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, aynı ihlalin daha önce iki kez yaşandığını, üçüncü tespitte cezanın 3 kat artırımlı uygulandığını açıkladı. Kirliliğe neden olan yeraltı galerisindeki üretim faaliyetleri gerekli tedbirler alınıncaya kadar durduruldu. Ancak ihlalin tamamen önlenip önlenmediği, dereye, toprağa, yeraltı sularına ve tarım alanlarına ne karıştığı, bölgenin hangi takvimle ıslah edileceği kamuoyuna açıklanmadı. AYNI İHLAL ÜÇÜNCÜ KEZ TESPİT EDİLDİ Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Giresun İl Müdürlüğü ekipleri, Alagöz Madencilik’e ait maden sahasında yaptığı incelemede atık suyun Çatalağaç Deresi’ne deşarj edildiğini belirledi. Bakanlık, işletmeye daha önce de aynı ihlal nedeniyle iki kez para cezası uygulandığını açıkladı. Üçüncü tespitte yaptırım 3 kat artırımlı kesildi ve şirkete 2 milyon 517 bin TL idari para cezası uygulandı. Bu tablo, Çatalağaç Deresi’ndeki sorunun tek seferlik bir çevre ihlali olmadığını gösteriyor. Aynı ihlalin üçüncü kez tespit edilmesi, önceki cezaların kirliliği önlemeye yetip yetmediği sorusunu büyütüyor. CEZA KESİLDİ AMA İHLAL TAMAMEN ÖNLENDİ Mİ? Bakanlık, kirliliğe neden olan yeraltı galerisinin gerekli tedbirler alınıncaya kadar kapatıldığını duyurdu. Resmi açıklamada, yeraltı galerisinden kaynaklanan taban suyunun kontrol altına alınması, çökeltim sağlanarak deşarj edilmesi ve bu amaçla havuz yapılması gerektiği belirtildi. Bu düzenleme yapılıncaya kadar taban suyu deşarjı yapılan yeraltı galerisindeki üretim faaliyetleri durduruldu. Ancak açıklamalarda dereye ulaşan kirletici akışın tamamen kesildiği, dere yatağındaki kirliliğin temizlendiği, yeraltı suyu riskinin ortadan kaldırıldığı, tarım alanları için analiz yapıldığı veya ıslah takviminin başlatıldığı yönünde açık bir bilgi yer almadı. Bu nedenle dosyada asıl soru cezanın kesilip kesilmediği değil; ihlalin tamamen önlenip önlenmediği, kirletici kaynağın kalıcı biçimde durdurulup durdurulmadığı ve Çatalağaç Deresi’nde geçmiş kirliliğin etkisinin giderilip giderilmediğidir. MADENİN TAMAMI DEĞİL, YERALTI GALERİSİ DURDURULDU Resmi açıklama, sahadaki tüm faaliyetin durdurulduğunu değil, taban suyu deşarjı yapılan yeraltı galerisindeki üretim faaliyetlerinin durdurulduğunu gösteriyor. Bu ayrım, çevresel riskin devam edip etmediği açısından kritik önem taşıyor. Kısmi kapatma kararı, kirletici akışın kontrol altına alınması için atılmış bir idari adımdır. Ancak bu karar, geçmişte dereye ulaşan atık suyun dere yatağında, sedimentte, çevre toprağında veya yeraltı suyunda bıraktığı etkiyi kendiliğinden ortadan kaldırmaz. DEREYE, TOPRAĞA VE YERALTI SUYUNA NE KARIŞTI? Bakanlık açıklamasında, Alagöz Madencilik’e ait madenden çıkan atık suyun Çatalağaç Deresi’ne deşarj edildiği bilgisi yer aldı. Ancak kamuoyuna açık açıklamalarda su, çamur, sediment, toprak veya yeraltı suyu numunelerinde hangi maddelerin tespit edildiğine ilişkin analiz sonucu paylaşılmadı. Bu nedenle “toprağa şu madde karıştı”, “yeraltı suyu şu ağır metalle kirlendi” veya “tarım alanları şu maddeyle etkilendi” şeklinde kesin hüküm kurulamaz. Fakat işletmenin bakır, kurşun ve çinko madeni zenginleştirme faaliyeti yürüttüğü resmi açıklamada yer aldığı için bölgede ağır metal, asidik maden drenajı, sediment ve yeraltı suyu analizlerinin açıklanması çevre güvenliği açısından zorunlu hale geliyor. ANALİZİ AÇIKLANMASI GEREKEN BAŞLIKLAR Çatalağaç Deresi’nde çevresel riskin bittiğinin söylenebilmesi için yalnızca ceza kararı yeterli değildir. Kamuoyuna en az şu analiz başlıklarının açıklanması gerekir: Analiz alanı Açıklanması gereken değerler Dere suyu pH, iletkenlik, askıda katı madde, sülfat, ağır metal değerleri Dere çamuru ve sediment Bakır, kurşun, çinko, kadmiyum, arsenik, demir, mangan birikimi Tarım toprağı Ağır metal düzeyi, ürün güvenliği, sulama etkisi Yeraltı suyu İzleme kuyusu sonuçları, kirletici taşınımı, içme-kullanma suyu riski Ekosistem Dere canlılığı, bitki örtüsü, biyolojik çeşitlilik etkisi MADEN DRENAJI NEDEN RİSKLİ? Maden sahalarında suyun sülfürlü minerallerle temas etmesi, asidik maden drenajı riskini doğurabilir. Bilimsel kaynaklar, maden drenajının su ile sülfür içeren kayaçlar arasındaki kimyasal reaksiyonla oluşabildiğini; asidik akışın bakır ve kurşun gibi ağır metalleri yeraltı veya yüzey sularına taşıyabildiğini ortaya koyuyor. Asidik maden drenajı, ağır metallerce zengin ve yüksek asitli suyun oluşumu ile hareketi anlamına gelir. Bu tür akışlar yüzey suyu, yeraltı suyu, toprak ve ekosistem açısından risk oluşturabilir. Bu bilimsel çerçeve, Çatalağaç Deresi’nde hangi kirleticinin kesin olarak bulunduğunu göstermez. Ancak bakır, kurşun ve çinko madeni zenginleştirme faaliyeti yürütülen bir sahada su, sediment, toprak ve yeraltı suyu analizlerinin neden zorunlu olduğunu açık biçimde ortaya koyar. PARA CEZASI DEREYİ TEMİZLEMEZ 2 milyon 517 bin TL’lik idari para cezası, ihlale verilen yaptırımdır. Ancak para cezası dere yatağındaki çamuru, sedimentte biriken olası ağır metalleri, toprağa taşınmış kirleticileri veya yeraltı suyuna ulaşmış riski kendiliğinden ortadan kaldırmaz. 2872 sayılı Çevre Kanunu’nda kirlenme ve bozulmanın önlenmesi, sınırlandırılması, giderilmesi ve çevrenin iyileştirilmesi için yapılan harcamaların kirleten veya bozulmaya neden olan tarafından karşılanacağı düzenlenir. Bu ilke, kamuoyunda “kirleten öder” ilkesi olarak bilinir. Bu nedenle Alagöz Madencilik’e kesilen ceza, dosyanın kapanması anlamına gelmez. Kirlenmenin kaynağının durdurulması, kirli suyun arıtılması, dere yatağının temizlenmesi, toprak ve su analizlerinin düzenli yapılması, sonuçların kamuoyuna açıklanması ve ekolojik zararın giderilmesi gerekir. BU BÖLGE NE KADAR SÜREDE ISLAH EDİLİR? Çatalağaç Deresi ve çevresindeki alanların ne kadar sürede ıslah edileceği, açıklanmayan analiz sonuçlarına bağlıdır. Kirlenme yalnızca yüzey suyuyla sınırlı kaldıysa iyileşme daha kısa sürede izlenebilir. Ancak kirleticiler dere çamuruna, sediment tabakasına, tarım toprağına veya yeraltı suyuna karıştıysa süreç aylar değil, yıllar alabilir. Etkilenen alan Olası süre Gereken işlem Yüzey suyu Günler-haftalar Deşarjın kesilmesi, arıtma, düzenli su analizi Dere yatağı ve sediment Aylar-yıllar Çamur ve sediment analizi, kontrollü temizlik, güvenli bertaraf Tarım toprağı Yıllar Ağır metal analizi, ürün güvenliği testi, toprak iyileştirme Yeraltı suyu Yıllar-on yıllar İzleme kuyuları, hidrojeolojik takip, uzun süreli arıtma Dere ekosistemi Yıllar Canlı yaşamı, bitki örtüsü ve biyoçeşitlilik izlemesi Islah süresi; kirletici yüküne, atık suyun içeriğine, dere debisine, sediment birikimine, toprağın etkilenme düzeyine, yeraltı suyu hareketine ve uygulanacak arıtma-temizlik yöntemine göre değişir. Bu nedenle bölgede çevresel riskin bittiği ancak resmi analizler, izleme raporları ve ıslah planı açıklandıktan sonra söylenebilir. ÇED OLUMLU KARARI SONRASI DENETİM SORUSU Giresun Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü, Alagöz Maden Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin Doğankent, Görele ve Tirebolu ilçelerini kapsayan maden ocakları ve maden atık depolama tesisi kapasite artışı projesi için ÇED sürecini yürüttü. İl Müdürlüğü, proje için nihai ÇED raporunun görüşe açıldığını duyurdu; daha sonra proje için “ÇED Olumlu” kararı verildiğini ilan etti. Aynı il müdürlüğünün denetim ekipleri, Doğankent Çatalağaç’ta Alagöz Madencilik’e ait sahadan atık suyun dereye deşarj edildiğini belirledi. Bu nedenle ÇED süreciyle birlikte yanıt bekleyen soru büyüyor: Çevre güvenliği ve denetim vurgusu yapılırken aynı ihlal üçüncü kez nasıl yaşandı? GİRESUN’UN MADEN HAFIZASINDA ŞEBİNKARAHİSAR VAR Giresun’da madencilik kaynaklı çevre riski daha önce Şebinkarahisar’da yaşanan atık barajı çökmesiyle gündeme gelmişti. TEMA Vakfı, Şebinkarahisar’daki maden atık barajı çökmesiyle oluşan kirliliğe ilişkin çalışmasını kamuoyuyla paylaştı. Vakıf, Şebinkarahisar örneği üzerinden maden atıklarının uzun vadeli etkilerine dikkat çekti. Bu örnek, Çatalağaç Deresi dosyası açısından kritik bir gerçeği hatırlatıyor: Madencilik kaynaklı kirlilikte ceza ve kapatma kararı tek başına yeterli değildir. Çevresel etkinin gerçek boyutu ancak uzun süreli numune takibi, şeffaf analiz süreci ve kamuoyuna açık ıslah programıyla ortaya çıkar. CEZA VAR, ANALİZ YOK; KAPATMA VAR, ISLAH TAKVİMİ YOK Bakanlık ceza kararını ve kısmi kapatmayı açıkladı. Ancak kamuoyuna açıklanan bilgilerde kirliliğin tamamen giderildiği, dere yatağının temizlendiği, tarım alanlarının güvenli olduğu, yeraltı suyunda risk kalmadığı veya bağımsız izleme süreci başlatıldığı yönünde bilgi bulunmuyor. Bu nedenle Çatalağaç Deresi dosyasında en kritik başlık, cezanın miktarı değil; kirliliğin kaynağı, yayılımı, etkisi, temizliği ve sorumluluğudur. YANIT BEKLEYEN SORULAR Çatalağaç Deresi dosyasında kamuoyunun yanıt beklediği sorular şunlardır: Ceza kesildikten sonra atık su deşarjı tamamen durduruldu mu? Kapatılan yeraltı galerisi dışında sahadaki üretim devam ediyor mu? Taban suyunu kontrol altına alacak havuz tamamlandı mı? Çatalağaç Deresi’nden su, çamur ve sediment numunesi alındı mı? Yeraltı suyu için izleme kuyusu açıldı mı? Tarım alanlarından toprak numunesi alındı mı? Bakır, kurşun, çinko, kadmiyum, arsenik ve sülfat değerleri kaç çıktı? Kirleticiler içme-kullanma suyu kaynaklarına veya tarım alanlarına ulaştı mı? Kirlenen dere yatağı için temizlik ve rehabilitasyon programı başlatıldı mı? Islah süreci için takvim, sorumlu kurum ve şirket yükümlülüğü belirlendi mi? ÇED olumlu kararı verilen kapasite artışı dosyası, üçüncü ihlal sonrası yeniden değerlendirilecek mi? GİRESUN’DA MADEN DOSYASI ARTIK DENETİM VE ONARIM DOSYASIDIR Alagöz Madencilik’e kesilen 2 milyon 517 bin TL ceza, Çatalağaç Deresi’nde yaşanan çevre kirliliğinin yalnızca idari yaptırım boyutunu gösteriyor. Asıl mesele, aynı ihlalin üçüncü kez yaşanması ve önceki cezaların kirliliği önlemeye yetmemesidir. Bölgede çevresel riskin bittiğinin söylenebilmesi için yalnızca ceza kararı yeterli değildir. Su, sediment, toprak ve yeraltı suyu analizleri, temizlik planı, ıslah takvimi, bağımsız denetim sonuçları ve şirketin üstlendiği çevresel sorumluluk kamuoyuna açıklanmalıdır. Çatalağaç Deresi için yanıt bekleyen soru artık yalnızca “ceza kesildi mi?” değildir. Asıl sorular şunlardır: İhlal tamamen önlendi mi, dereye ve toprağa ne karıştı, yeraltı suları etkilendi mi, tarım alanları güvenli mi, bu bölge kim tarafından ve hangi takvimle ıslah edilecek? KAYNAKÇA Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı: Giresun’da çevreyi kirleten madene kısmi kapatma ve 3 katı para cezası. ÇED, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü: Giresun’da çevreyi kirleten madene kısmi kapatma ve 3 katı para cezası. Giresun Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü: Alagöz Maden kapasite artışı ve ÇED süreci duyuruları. 2872 Sayılı Çevre Kanunu: Kirletenin çevresel zararın giderilmesine ilişkin sorumluluğu. USGS: Mine drainage ve asidik maden drenajı açıklamaları. EPA: Abandoned mine drainage ve ağır metal kirliliği açıklamaları. TEMA Vakfı: Şebinkarahisar maden atık barajı çökmesi ve uzun vadeli kirlilik değerlendirmesi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.