Hava Durumu

#İstanbul

giresunsonhaber - İstanbul haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İstanbul haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

OBBKT’YE “YILIN EKİBİ” ÖDÜLÜ Haber

OBBKT’YE “YILIN EKİBİ” ÖDÜLÜ

OBBKT’YE “YILIN EKİBİ” ÖDÜLÜ Ordu Büyükşehir Belediyesi Karadeniz Tiyatrosu, “O Güzelim Kaymaklı Dondurma Rengi Elbise” oyunuyla 13. Uluslararası Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri’nde “Yılın Ekibi” ödülünü kazandı. Jüri kararıyla gelen ödül, OBBKT’nin sahne disiplini, ekip uyumu ve sezon içindeki üretimini tiyatro dünyasının önemli organizasyonlarından birinde öne çıkardı. OBBKT’NİN SAHNE BAŞARISI ÖDÜL GETİRDİ Ordu Büyükşehir Belediyesi Karadeniz Tiyatrosu, tiyatro dünyasının prestijli organizasyonları arasında yer alan 13. Uluslararası Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri kapsamında önemli bir başarıya imza attı. OBBKT, “O Güzelim Kaymaklı Dondurma Rengi Elbise” adlı oyunuyla jüri tarafından “Yılın Ekibi” ödülüne layık görüldü. Ray Bradbury’nin “The Wonderful Ice Cream Suit” adlı eserinden uyarlanan oyun, ortak bir hayalin etrafında buluşan altı arkadaşın hikâyesini sahneye taşıyor. Dostluk, umut, dayanışma ve hayata tutunma duygusu üzerine kurulan oyun, OBBKT oyuncularının kolektif sahne enerjisiyle sezonun dikkat çeken yapımları arasında yer aldı. JÜRİ SEZON BOYUNCA SAHNE ÜRETİMİNİ DEĞERLENDİRDİ Yeni Tiyatro Dergisi tarafından düzenlenen Emek ve Başarı Ödülleri, tiyatronun yalnızca sahne önündeki oyunculuk performansını değil, sahne arkasındaki üretim emeğini de kapsayan geniş bir değerlendirme yapısıyla öne çıkıyor. Organizasyonda oyunculuk, yönetmenlik, yapım, dramaturgi, sahne tasarımı, kostüm, ışık, müzik, koreografi, çocuk oyunu, uyarlama, ekip performansı ve kültür sanata katkı gibi başlıklar ayrı ayrı değerlendiriliyor. 2026 ödüllerinde seçimleri jüri komitesi yaptı. Jüri, sezon boyunca sahnelenen oyunları ve uluslararası festivallerde yer alan yapımları değerlendirmeye aldı. Bu yıl önceki yıllara kıyasla daha az sayıda ödül verilmesi, OBBKT’nin aldığı “Yılın Ekibi” ödülünün seçici bir değerlendirme sürecinden geçtiğini gösterdi. GÜL ONAT’A ONUR, NEDİM SABAN’A EMEK ÖDÜLÜUluslararası Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri’nin 2026 listesinde tiyatro dünyasının önemli isimleri de yer aldı. Gül Onat, bu yıl Onur Ödülü alacak isimler arasında bulunurken, tiyatroya uzun yıllar emek veren Nedim Saban ise Emek Ödülü ile onurlandırılacak. Ödül töreni, 15 Haziran 2026 Pazartesi akşamı İstanbul Mecidiyeköy Torun Center Büyük Salon’da gerçekleştirilecek. 2026 listesinde kamuya açık kaynaklara yansıyan başlıklar arasında OBBKT’nin “Yılın Ekibi” ödülü, Gül Onat’ın Onur Ödülü ve Nedim Saban’ın Emek Ödülü öne çıktı. ORDU TİYATROSU KÖKLÜ BİR GELENEĞİ TEMSİL EDİYOR OBBKT’nin aldığı ödül, Ordu’nun tiyatro geçmişi açısından da ayrı bir anlam taşıyor. Ordu Büyükşehir Belediyesi Karadeniz Tiyatrosu, Türkiye’nin köklü şehir tiyatroları arasında yer alıyor. Kurumun geçmişi, Ordu’da tiyatronun yerel kültür hayatındaki güçlü yerini gösterirken, “O Güzelim Kaymaklı Dondurma Rengi Elbise” ile gelen ödül bu birikimin güncel sahne üretimiyle sürdüğünü ortaya koydu. OBBKT, son yıllarda yalnızca Ordu’daki seyirciyle değil, farklı şehirlerdeki tiyatro izleyicisiyle de buluştu. “O Güzelim Kaymaklı Dondurma Rengi Elbise” oyunu, festival programlarında sahnelenerek kurumun ulusal tiyatro çevrelerindeki görünürlüğünü artırdı. GEÇEN YILIN ÖDÜL LİSTESİNDE GÜÇLÜ İSİMLER YER ALDI Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri, önceki yıllarda da tiyatro ve sinema alanından çok sayıda önemli ismi, kurumu ve sahne üretimini ödüllendirdi. 2025 yılında düzenlenen 12. Uluslararası Emek ve Başarı Ödülleri listesinde Atilla Dorsay, Halil Ergün ve Naşit Özcan Onur Ödülü’ne değer görüldü. Deniz Gökçer, Ayşen İnci, Ali Düşenkalkar ve Hülya Karakaş ise Emek Ödülü aldı. Aynı listede Demet Evgar ve Tilbe Saran, “Afife” oyunundaki performanslarıyla Yılın Oyuncusu seçildi. Enis Arıkan, “Hayalperest” ile Yılın Performansı ödülünü aldı. “Medea Material” İstanbul Devlet Tiyatrosu yapımıyla En İyi Yapım ödülünü kazanırken, “Radyo-yu Hümayun” ve “Ağrı Dağı Efsanesi” komedi/müzikal yapım başlığında öne çıktı. 2025 ödüllerinde sahne arkası üretim de ayrı başlıklarla değerlendirildi. Dekor, kostüm, ışık, müzik, koreografi ve afiş tasarımı gibi alanlarda verilen ödüller, organizasyonun tiyatro sanatını yalnızca oyunculuk performansıyla sınırlı görmediğini; sahne üretiminin bütün bileşenlerini dikkate aldığını gösterdi. ŞEHİR TİYATROLARI VE YEREL SAHNELER DE LİSTEDE YER BULDUUluslararası Emek ve Başarı Ödülleri’nde şehir tiyatroları ve yerel sahneler de dikkat çeken başarılar elde etti. İBB Şehir Tiyatroları, 2025 listesinde 7 ödül kazandı. Şişli Tiyatrosu’nda sahnelenen Türkiye-Makedonya ortak yapımı “O Birisi”, Uluslararası Barış ve Kardeşlik Ödülü aldı. “Yağmur Sıkıntısı” ise En İyi Çıkış Yapan Kadın Oyuncu ve Yılın Dramaturgu ödülleriyle listede yer buldu. OBBKT’nin 2026 yılında “Yılın Ekibi” ödülüne uzanması, şehir tiyatrolarının Türkiye tiyatro sahnesindeki yerini bir kez daha görünür kıldı. Ordu’dan çıkan bir yapımın uluslararası başlık taşıyan ve jüri değerlendirmesiyle verilen bir ödül organizasyonunda öne çıkması, yerel tiyatro üretiminin yalnızca bulunduğu kentin kültür hayatıyla sınırlı kalmadığını; ulusal ölçekte de karşılık bulduğunu ortaya koydu.

LİMAN KAVŞAĞI’NDA BİR AİLE YOK OLDU Haber

LİMAN KAVŞAĞI’NDA BİR AİLE YOK OLDU

LİMAN KAVŞAĞI’NDA BİR AİLE YOK OLDU Giresun Liman Kavşağı’nda kırmızı ışıkta bekleyen otomobile TIR’ın arkadan çarpmasıyla aynı aileden 5 kişi hayatını kaybetti. Ali ve Melek Yıldız çifti ile çocukları Hamza, Hasan ve Sadem Yağmur Yıldız’ın cenazesi Trabzon’un Arsin ilçesinde toprağa verildi. Geride, çiçeklerle donatılan mezarlar ve bir kentin hafızasına kazınan tarifsiz bir acı kaldı. BAYRAM YOLCULUĞU MATEME DÖNDÜ Giresun, Karadeniz Sahil Yolu Liman Kavşağı’nda yaşanan zincirleme kazayla sarsıldı. Bayram tatili için yola çıkan Yıldız ailesinin bulunduğu otomobile, kırmızı ışıkta beklediği sırada arkadan gelen TIR çarptı. Çarpmanın etkisiyle otomobil savruldu, öndeki araçlara çarptı ve kaza 4 aracın karıştığı zincirleme faciaya dönüştü. Kazada Ali Yıldız, eşi Melek Yıldız ile çocukları Hamza, Hasan ve Sadem Yağmur Yıldız hayatını kaybetti. Aynı araçta bulunan ailenin kızları Rana Meltem Yıldız ile diğer araçlarda bulunan yaralılar hastanelere kaldırıldı. ARSİN’DE BEŞ MEZAR YAN YANA Yıldız ailesi için Trabzon’un Arsin ilçesinde cenaze töreni düzenlendi. Törene katılanlar, aynı aileden beş kişinin tabutları başında tarifsiz bir acıya ortak oldu. Ali ve Melek Yıldız çifti ile çocukları Hamza, Hasan ve Sadem Yağmur’un mezarları çiçeklerle donatıldı. Mezarlıkta ortaya çıkan görüntü, kazanın büyüklüğünü kelimelerden daha ağır anlattı. Yan yana açılan mezarlar, yalnızca bir ailenin değil, bayram yolculuğuna umutla çıkan herkesin yüreğine çöken matemin simgesi oldu. “ANLATILIP İFADE EDİLECEK BİR ŞEY DEĞİL” Arsin Konak Mahallesi Muhtarı Orhan Yaşar Sunguroğlu, ailenin ata toprağına geldiğini belirterek acının büyüklüğünü şu sözlerle anlattı: “Bayram arifesinde aile büyüklerini ziyaretlere gelirken Giresun’da talihsiz bir kaza oluyor. 5 kişi can verdi. Çok üzücü bir olay. Anlatılıp ifade edilebilecek bir şey değil bunlar.” Bu sözler, cenaze törenine hâkim olan sessizliği ve çaresizliği özetledi. Yıldız ailesinin İstanbul’dan memleket ziyareti için yola çıktığı, iki ailenin aynı zamanda hareket ettiği ve kazada yaralanan Ferhat Yıldız ile hayatını kaybeden Ali Yıldız’ın amca çocukları olduğu aktarıldı. KAZA KAMERAYA YANSIDI, TIR SÜRÜCÜSÜ TUTUKLANDI Facianın güvenlik kamerası görüntülerine yansıdığı bildirildi. Görüntülerde TIR’ın kırmızı ışıkta bekleyen araçlara arkadan çarptığı anlar yer aldı. Kazanın ardından tedavisi tamamlanan TIR sürücüsü Musa Uzun gözaltına alındı. Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen sürücü çıkarıldığı mahkemece tutuklandı. GERİDE DERİN BİR SESSİZLİK KALDI Arsin’deki mezarlıkta Ali, Melek, Hamza, Hasan ve Sadem Yağmur Yıldız için hazırlanan mezarlar sarı ve turuncu çiçeklerle süslendi. Giresun Liman Kavşağı’nda başlayan facia, Trabzon Arsin’de beş mezarın başında derin bir yasla son buldu. Bayram yoluna çıkan bir aileden geriye, isimleri mezar taşlarına yazılan beş can ve yakınlarının omuzlarında taşımak zorunda kaldığı benzersiz bir acı kaldı. SORUMLULUK SADECE DİREKSİYON BAŞINDA DEĞİL Bu facianın ardından yalnızca TIR sürücüsünün değil, Liman Kavşağı’nda yıllardır dile getirilen risklere rağmen gerekli tedbirleri zamanında almayanların da sorumluluğu tartışılmalıdır. Bir aile bayram yolunda yok oldu. Beş can aynı mezarlıkta yan yana toprağa verildi. Çocukların bayram sevinci, anne ve babanın memleket yolculuğu, geride kalanların hayatı bir kavşakta karardı. Bu yolda gerekli önlemleri zamanında almayanlar, görevini eksik yapanlar, uyarıları görmezden gelenler bayram sevincini aileleriyle nasıl huzur içinde yaşayacak? Çünkü bu acı yalnızca bir trafik kazası olarak geçiştirilemez. Kırmızı ışıkta bekleyen bir otomobilin arkasından gelen ağır tonajlı aracın altında kalması, yol güvenliği, kavşak düzeni, denetim, hız kontrolü, uyarı sistemleri ve kamu sorumluluğu başlıklarını yeniden gündeme taşımaktadır. Ali, Melek, Hamza, Hasan ve Sadem Yağmur Yıldız artık yok. Geride beş mezar, yaralı yakınlar ve cevap bekleyen ağır bir soru kaldı: Bu kavşakta başka canlar yanmadan kim hangi tedbiri alacak?

BULANCAK’IN “ONURLU PAYLAŞIM” MODELİ İSTANBUL’DA 400 BELEDİYEYE ÖRNEK OLDU Haber

BULANCAK’IN “ONURLU PAYLAŞIM” MODELİ İSTANBUL’DA 400 BELEDİYEYE ÖRNEK OLDU

BULANCAK’IN “ONURLU PAYLAŞIM” MODELİ İSTANBUL’DA 400 BELEDİYEYE ÖRNEK OLDU Bulancak Belediyesi’nin sosyal belediyecilik alanında hayata geçirdiği “Sürdürülebilir Gıda ve Sosyal Belediyecilik” projesi, İstanbul’da düzenlenen Sağlıklı Kentler Forumu’nda büyük ilgi gördü. Sosyal Market, Halk Et ve Aşevi uygulamalarını bir araya getiren model, “Onurlu Paylaşım” anlayışıyla yerel yönetimler için örnek çalışma olarak öne çıktı. SAĞLIKLI KENTLER FORUMU İSTANBUL’DA DÜZENLENDİ Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği tarafından düzenlenen Sağlıklı Kentler Forumu, 13-14 Mayıs 2026 tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirildi. Birliğe üye 400 belediyenin yanı sıra akademisyenler ve üniversite temsilcilerinin katıldığı forumda, Bulancak Belediyesi’nin sosyal belediyecilik alanındaki çalışmaları dikkat çekti. SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDADA “BULANCAK MODELİ” TANITILDI Forum kapsamında “Üyelerimizden Örnek Uygulamalar” temasıyla hazırlanan fuaye alanında, Bulancak Belediyesi’nin “Sürdürülebilir Gıda ve Sosyal Belediyecilik” projesi katılımcılara tanıtıldı. Gıda, su ve enerji başlıklarında sergilenen iyi uygulama örnekleri arasında yer alan Bulancak modeli, toplumsal dayanışmayı teknoloji, sürdürülebilirlik ve sosyal destek anlayışıyla birleştiren yapısıyla ilgi gördü. SOSYAL MARKET, HALK ET VE AŞEVİ AYNI MODELDE BULUŞTU Bulancak Belediye Başkanı Necmi Sıbıç’ın öncülüğünde hayata geçirilen proje, Sosyal Market, Halk Et ve Aşevi uygulamalarını aynı sosyal destek zinciri içinde buluşturdu. Sosyal Market uygulaması, ihtiyaç sahibi vatandaşların temel ihtiyaçlara modern, düzenli ve insan onurunu önceleyen bir sistemle ulaşmasını sağlıyor. Halk Et uygulaması, vatandaşların sağlıklı, güvenilir ve ekonomik et ürünlerine erişimini kolaylaştırıyor. Aşevi hizmeti ise günlük sıcak yemek ihtiyacını karşılarken gıda israfının önlenmesine ve paylaşım kültürünün güçlenmesine katkı sunuyor. “ONURLU PAYLAŞIM” VURGUSU ÖNE ÇIKTI Bulancak Belediyesi’nin tanıtımında öne çıkan “Onurlu Paylaşım” anlayışı, projenin yalnızca klasik bir yardım faaliyeti olmadığını ortaya koydu. Model, sosyal desteği vatandaşın hakkını koruyan, insan onuruna yakışır biçimde sunan ve sürdürülebilirliği esas alan bir yerel yönetim uygulaması olarak dikkat çekti. Forumda projeyi inceleyen üniversite temsilcileri, Bulancak Belediyesi’nin çalışmasını yerel yönetimler açısından örnek alınabilecek bir model olarak değerlendirdi. Proje, akademik düzeyde incelenebilecek başarılı bir yerel gıda politikası örneği olarak da öne çıktı. İLÇE BELEDİYECİLİĞİNDEN GÜÇLÜ SOSYAL MODEL Bulancak’ın “Onurlu Paylaşım” modeli, İstanbul’daki forumda aldığı ilgiyle sosyal belediyecilikte ölçekten çok vizyonun belirleyici olduğunu gösterdi. Bulancak Belediyesi’nin çalışması, sürdürülebilir kalkınma, gıda güvenliği, sosyal destek ve insan onurunu önceleyen hizmet anlayışının ilçe belediyeleri eliyle de güçlü biçimde uygulanabileceğini ortaya koydu.

TEMSİLCİ GENÇ PROGRAMI’NDA 2026 HEYECANI BAŞLIYOR Haber

TEMSİLCİ GENÇ PROGRAMI’NDA 2026 HEYECANI BAŞLIYOR

TEMSİLCİ GENÇ PROGRAMI’NDA 2026 HEYECANI BAŞLIYOR Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından 2026 yılı Gençlik Haftası ile 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında düzenlenen Temsilci Genç Programı’nın sonuçları açıklandı. Türkiye’nin 81 ili, KKTC ve yurt dışından yapılan başvurular arasından seçilen gençler, 14-21 Mayıs 2026 tarihleri arasında Ankara başta olmak üzere İstanbul, Bursa, Bilecik ve Eskişehir’de gerçekleştirilecek resmi tören, ziyaret ve etkinliklerde yer alacak. Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2026 yılı Temsilci Genç Programı kapsamında Gençlik Haftası ile 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı programlarında görev alacak gençleri belirledi. Türkiye genelinde gençlerin temsil kabiliyetini, sosyal sorumluluk bilincini, gönüllülük faaliyetlerine katılımını, kültürel, sportif ve sosyal alanlardaki aktif rolünü öne çıkaran program, bu yıl da geniş katılımla gerçekleştirilecek. 15-21 Mayıs tarihleri arasında kutlanan Gençlik Haftası kapsamında yürütülen programla gençlerin milli ve manevi değerlere bağlı, toplumsal sorumluluk bilinci yüksek, üretken, aktif ve temsil gücü yüksek bireyler olarak Türkiye’yi temsil etmeleri hedefleniyor. 3 BİN 911 GENÇ BAŞVURU YAPTI 2026 yılı Temsilci Genç Programı için başvurular 3 Mart-2 Nisan 2026 tarihleri arasında alındı. Türkiye’nin 81 ili, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve yurt dışından yapılan başvurular sonucunda toplam 3 bin 911 genç programa başvurdu. Başvuru sürecinde gençlerin yalnızca akademik ya da bireysel başarıları değil, toplumsal hayata katılımları, gönüllülük faaliyetlerindeki rolleri, gençlik çalışmalarına ilgileri ve temsil kabiliyetleri de dikkate alındı. Program, farklı şehirlerden ve farklı sosyal çevrelerden gelen gençlerin ortak bir gençlik haftası atmosferinde buluşmasını sağlayacak. Gençler, hem kendi şehirlerini temsil edecek hem de Türkiye’nin gençlik vizyonunu yansıtan etkinliklerde yer alacak. DEĞERLENDİRMEDE TEMSİL KAPASİTESİ ÖNE ÇIKTI Temsilci Genç Programı için yapılan başvurular belirlenen kriterler doğrultusunda değerlendirildi. Değerlendirme sürecinde gençlerin temsil kapasitesi, Gençlik ve Spor Bakanlığı faaliyetlerine katılımı, gönüllülük ve gençlik çalışmalarındaki aktifliği, sportif, kültürel ve sosyal etkinliklerde üstlendikleri roller ile özel yetenek ve başarı durumları esas alındı. Bu kapsamda seçilen gençler, Gençlik Haftası boyunca düzenlenecek programlarda illerini, KKTC’yi ve yurt dışındaki Türk gençliğini temsil edecek. Temsilci Gençler, yalnızca törenlerde yer almakla kalmayacak; farklı illerden gelen gençlerle bir araya gelerek ortak etkinliklere katılacak, tarihi ve kültürel ziyaretlerde bulunacak ve gençlik haftasının ulusal programlarında aktif görev alacak. PROGRAM 14-21 MAYIS TARİHLERİNDE DÜZENLENECEK 2026 yılı Temsilci Genç Programı, 14-21 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Programın merkezi Ankara olacak. Bunun yanında İstanbul, Bursa, Bilecik ve Eskişehir’de de çeşitli etkinlikler düzenlenecek. Temsilci gençler, program kapsamında resmi törenlere, gençlik buluşmalarına, kültürel ve tarihi ziyaretlere katılacak. Gençlik Haftası ile 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında hazırlanan etkinlikler, gençlerin hem milli bayram coşkusunu yaşamasına hem de Türkiye’nin tarihi ve kültürel mirasını yakından tanımasına imkân sağlayacak. Ankara başta olmak üzere farklı şehirlerde gerçekleştirilecek programlar, gençlerin ülke genelinden gelen akranlarıyla tanışmasına, ortak deneyim kazanmasına ve gençlik çalışmalarına dair farkındalıklarını artırmasına katkı sunacak. GİRESUN’U İKİ TEMSİLCİ GENÇ TEMSİL EDECEK 2026 yılı Temsilci Genç Programı’nda Giresun’dan da iki genç yer alacak. Program kapsamında Giresun’u Mert Abdullah Arslan ve Esra Hanım Tombuloğlu temsil edecek. Giresunlu temsilci gençler, 14-21 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek programlarda kentin gençlik enerjisini, sosyal katılım bilincini ve temsil gücünü ortaya koyacak. Arslan ve Tombuloğlu, Gençlik Haftası ile 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında gerçekleştirilecek resmi törenlerde, ziyaretlerde ve gençlik etkinliklerinde Giresun adına yer alacak. Giresun’dan seçilen gençlerin programa katılması, kentin gençlik çalışmalarındaki görünürlüğü açısından da önem taşıyor. Türkiye’nin farklı illerinden seçilen temsilci gençlerle aynı programda yer alacak Giresunlu gençler, hem şehirlerini temsil edecek hem de ulusal düzeyde düzenlenen gençlik faaliyetlerinde aktif görev üstlenecek. GENÇLİK HAFTASI’NDA ULUSAL BULUŞMA Gençlik Haftası, Türkiye’de gençlerin sosyal, kültürel, sportif ve toplumsal hayata katılımını öne çıkaran önemli haftalar arasında yer alıyor. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı ile birlikte kutlanan hafta boyunca gençlere yönelik farklı etkinlikler düzenleniyor. Temsilci Genç Programı da bu haftanın en dikkat çeken başlıklarından biri olarak öne çıkıyor. Program, Türkiye’nin farklı şehirlerinden seçilen gençleri aynı çatı altında buluşturuyor. Bu yönüyle program, gençlerin yalnızca kendi şehirlerini temsil ettiği bir organizasyon olmanın ötesinde, Türkiye genelinde gençlik dayanışmasını ve ortak temsil bilincini güçlendiren bir yapı taşıyor. Seçilen gençler, Gençlik Haftası boyunca düzenlenecek etkinliklerde hem bireysel başarıları hem de sosyal sorumluluk bilinciyle öne çıkacak. Program, gençlerin kamu kurumlarıyla, tarihi mekânlarla, kültürel miras alanlarıyla ve farklı şehirlerden gelen gençlerle buluşmasını sağlayacak. RESMİ TÖRENLER VE KÜLTÜREL ZİYARETLER YAPILACAK Temsilci Gençler, 14-21 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilecek programlarda resmi törenlere katılacak. Gençler ayrıca tarihi ve kültürel mekânları ziyaret ederek Türkiye’nin milli hafızasında yer alan önemli merkezleri yakından görme fırsatı bulacak. Programın Ankara ayağı, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nın resmi törenleri açısından ayrı önem taşıyacak. İstanbul, Bursa, Bilecik ve Eskişehir’de yapılacak ziyaret ve etkinlikler ise gençlerin tarihi, kültürel ve sosyal açıdan zengin bir program geçirmesini sağlayacak. Bu kapsamda gençler, yalnızca izleyici olarak değil, programın aktif katılımcıları olarak yer alacak. Temsilci gençlerin törenlerde ve etkinliklerde üstleneceği rol, gençlerin ülke genelindeki görünürlüğünü artıracak. TÜRKİYE’NİN GENÇLİK ENERJİSİ PROGRAMDA BULUŞACAK 2026 yılı Temsilci Genç Programı, Türkiye’nin dört bir yanından gelen gençleri aynı hedef etrafında bir araya getirecek. Program, gençlerin milli bayram coşkusunu ortak bir atmosferde yaşamasına, farklı şehirlerden gelen akranlarıyla tanışmasına ve Türkiye’nin gençlik çalışmalarına doğrudan katılım sağlamasına imkân verecek. Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından yürütülen programda seçilen gençler, temsil kabiliyetleri, sosyal sorumluluk bilinci, gönüllülük faaliyetlerine katılımları ve farklı alanlardaki başarılarıyla öne çıktı. Giresun temsilcileri Mert Abdullah Arslan ve Esra Hanım Tombuloğlu da bu kapsamda Gençlik Haftası ve 19 Mayıs programlarında kentin adını Türkiye genelindeki gençlik buluşmasında duyuracak. Temsilci gençler, hafta boyunca yapılacak etkinliklerde hem Giresun’u temsil edecek hem de Türkiye gençliğinin ortak heyecanına katkı sunacak.

ALUCRA MÜFTÜLÜĞÜNDEN HAFIZLIK ÖĞRENCİLERİNE KÜLTÜR GEZİSİ Haber

ALUCRA MÜFTÜLÜĞÜNDEN HAFIZLIK ÖĞRENCİLERİNE KÜLTÜR GEZİSİ

ALUCRA MÜFTÜLÜĞÜNDEN HAFIZLIK ÖĞRENCİLERİNE KÜLTÜR GEZİSİ Alucra İlçe Müftülüğü, Erkek Yatılı Hafızlık Kur’an Kursu öğrencilerinin moral ve motivasyonunu artırmak amacıyla Bursa, Çanakkale ve İstanbul’u kapsayan kültür gezisi düzenledi. Hafızlık eğitimini tamamlayan 11 öğrencinin de yer aldığı programa toplam 35 öğrenci katıldı. 35 ÖĞRENCİ ÜÇ ŞEHRİN TARİHİ MEKANLARINI GEZDİ Alucra İlçe Müftülüğü, hafızlık öğrencilerine yönelik kültür gezisi programı gerçekleştirdi. Erkek Yatılı Hafızlık Kur’an Kursu öğrencileri için düzenlenen geziye, hafızlık eğitimini tamamlayan 11 öğrencinin de aralarında bulunduğu toplam 35 öğrenci katıldı. Öğrenciler, Bursa, Çanakkale ve İstanbul’u kapsayan programda tarihi, kültürel ve manevi mekanları yerinde görme imkanı buldu. BURSA, ÇANAKKALE VE İSTANBUL ZİYARET EDİLDİ Program kapsamında öğrenciler, Osmanlı Devleti’ne başkentlik yapan Bursa’daki tarihi mekanları ziyaret etti. Çanakkale’de şehitlikleri gezen öğrenciler, savaşların yaşandığı bölgelerde tarihi süreci yerinde inceledi. Gezinin son durağı İstanbul oldu. Öğrenciler, İstanbul’da başta tarihi camiler olmak üzere şehrin kültürel ve dini mekanlarını ziyaret etti. “ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ÖNEMLİ KATKI SAĞLIYOR” Alucra İlçe Müftüsü Şaban Korkmaz, düzenlenen faaliyetlerin öğrencilerin eğitimine önemli katkılar sunduğunu belirtti. Korkmaz, hafızlık eğitimi alan gençlerin yalnızca ilmi yönden değil, kültürel ve manevi açıdan da donanımlı bireyler olarak yetişmesine öncelik verdiklerini ifade etti. “HAFIZLARIMIZ BU GEZİYİ HAK ETTİ” Müftü Korkmaz, hafızlık öğrencilerinin büyük bir azimle çalıştığını belirterek, şunları söyledi: “Hafızlarımız her zaman büyük bir azimle çalıştılar. Bu gayretlerinin karşılığı olarak böyle anlamlı bir geziyi hak ettiler. Gezi programına maddi ve manevi katkı sunan hayırseverlerimize, görevli din gönüllüsü hocalarımıza teşekkür ederim.” “KUR’AN NURDUR; GÖNÜLLERİ, HAYATI VE DÜNYAYI AYDINLATIR” Korkmaz, hafızlığın manevi değerine dikkat çekerek, öğrencilerin Kur’an’ın rehberliğinde yetiştiğini ifade etti. Korkmaz, “Kur’an nurdur; gönülleri, hayatı ve dünyayı aydınlatır. Hafızlarımız gönül dünyalarını bu nurla inşa ediyorlar. İnanıyoruz ki onlar, Kur’an’ın hem lafzını hem de manasını hayatlarına rehber edineceklerdir.” dedi.

PİRAZİZ HEYETİNDEN HEKİM HOLDİNG’E ZİYARET Haber

PİRAZİZ HEYETİNDEN HEKİM HOLDİNG’E ZİYARET

PİRAZİZ HEYETİNDEN HEKİM HOLDİNG’E ZİYARET Dr. Öner Hekim: “MEMLEKETIME DEĞER KATMAK BENİM İÇİN HER ZAMAN ÖNEMLİ OLMUŞTUR” Giresun’un Piraziz ilçesinden İstanbul’a giden 42 kişilik esnaf heyeti, Hekim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Öner Hekim’i ziyaret etti. Heyet, Sakarya, Çayırova, Tuzla ve Pendik’teki üretim tesisleri ile sosyal hizmet yatırımlarını gezerek Hekim Holding’in faaliyetleri hakkında bilgi aldı. Giresun’un Piraziz ilçesinden esnafların yer aldığı 42 kişilik heyet, cumartesi günü İstanbul’da Hekim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Öner Hekim ile bir araya geldi. Ziyaret programında üretim tesisleri, showroomlar, aile sağlığı merkezleri, cami, Kur’an kursu ve Hekimoğlu Konağı gezildi. Program kapsamında heyet ilk olarak holding yöneticileri eşliğinde Sakarya 2. Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan Hekim Yapı Kampüsü’nü ziyaret etti. Piraziz heyeti, kampüs bünyesinde faaliyet gösteren Hekim Board, Hekim Panel, Hekim Por, Hekim Boya Plastik, Hekim Profil ve Hekim Madencilik tesislerinde incelemelerde bulundu. Heyete üretim süreçleri, faaliyet alanları, kullanılan teknolojiler ve tesislerin kapasite yapıları hakkında bilgi verildi. ÜRETİM TESİSLERİNDE İNCELEME Sakarya programının ardından heyet, Çayırova Şekerpınar Kampüsü’nde yer alan Prefabrik Yapı A.Ş., Hebo Yapı A.Ş. ve Hekim Panel üretim tesislerini ziyaret etti. Burada da üretim teknolojileri, kapasite yapıları ve sürdürülen çalışmalar hakkında kapsamlı bilgilendirme yapıldı. Tuzla’daki kahvaltı programının ardından Hebo Yapı A.Ş. Hazır Yapı Showroom’u ile Özge Yapı A.Ş. Fabrikası ve Hazır Yapı Showroom’u gezildi. Pirazizli esnaflar, hazır yapı sektöründeki ürün grupları ve uygulama alanları hakkında yetkililerden bilgi aldı. ÖMER HEKİM CAMİİ VE KUR’AN KURSU ZİYARET EDİLDİ Ziyaret programında Pendik Güzelyalı’da bulunan Ömer Hekim Camii ve Ömer Hekim Kur’an Kursu da yer aldı. Heyet, Hekim Ailesi’nin katkılarıyla hizmete kazandırılan yapıları gezdi. Programın devamında Piraziz heyeti, Metin Seçkin Aile Sağlığı Merkezi ile Ömer Hekim Aile Sağlığı Merkezi’ni de ziyaret etti. Heyet, sağlık alanındaki yatırımları yerinde inceledi. DR. ÖNER HEKİM HEYETİ MAKAMINDA AĞIRLADI Programın son bölümünde Piraziz heyeti, Hekim Holding merkezinde Dr. Öner Hekim tarafından makamında ağırlandı. Dr. Öner Hekim, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek hemşerileriyle bir araya gelmenin kendisi için anlamlı olduğunu söyledi. Dr. Öner Hekim, şu ifadeleri kullandı: “Hemşerilerimizi burada ağırlamaktan büyük mutluluk duyuyorum. Giresun’un Bulancak ve Piraziz ilçeleri benim doğup büyüdüğüm, her zaman gönül bağımı koruduğum çok kıymetli yörelerdir. Memleketime değer katmak, üretim ve istihdam oluşturarak katkı sunmak benim için her zaman önemli olmuştur. Bu anlamlı ziyaret sayesinde bir araya gelerek hem birbirimizi daha yakından tanıma hem de karşılıklı fikir alışverişinde bulunma fırsatı yakaladık. Kapımız her zaman hemşerilerimize açıktır.” “SİZİNLE GURUR DUYUYORUZ” Gezi programını organize eden Altan Özdemir, heyet adına yaptığı konuşmada Dr. Öner Hekim’e teşekkür etti. Özdemir, Hekim Holding’in yatırımlarının hem bölge hem de ülke açısından önemli olduğunu vurguladı. Altan Özdemir, konuşmasında şunları kaydetti: “İlimize ve ülkemize kazandırdığınız yatırımlar, başarılarınız ve memleketimize verdiğiniz destek dolayısıyla sizinle gurur duyuyoruz. Nazik ev sahipliğiniz ve misafirperverliğiniz için teşekkür ediyoruz.” HEYET ÇANAKKALE ŞEHİTLİĞİ’NE UĞURLANDI Piraziz heyeti, program kapsamında Hekimoğlu Konağı’nı da gezdi. İstanbul’daki ziyaret programını tamamlayan heyet, Dr. Öner Hekim tarafından Çanakkale Şehitliği ziyareti için uğurlandı. Ziyaret, Pirazizli esnaflar ile Hekim Holding yönetimi arasında hem üretim faaliyetlerinin yerinde görülmesine hem de hemşehrilik bağlarının güçlenmesine katkı sundu.

GİRESUNLULAR İÇİN ORTAK HEDEF: KÜLTÜR, TURİZM, FINDIK VE GÜÇ BİRLİĞİ Haber

GİRESUNLULAR İÇİN ORTAK HEDEF: KÜLTÜR, TURİZM, FINDIK VE GÜÇ BİRLİĞİ

GİRESUNLULAR İÇİN ORTAK HEDEF: KÜLTÜR, TURİZM, FINDIK VE GÜÇ BİRLİĞİ Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse’nin “Giresunluları nasıl bir araya getiririz?” sorusu, İstanbul’da yaşayan Giresunlular arasında kültürel miras, doğa dostu turizm, fındık ekonomisi ve ortak tanıtım platformu eksenli geniş bir değerlendirmeye dönüştü. 30 Nisan-3 Mayıs 2026 tarihleri arasında 18’incisi düzenlenen Giresun Tanıtım Günleri, İstanbul’da yaşayan Giresunluları bir araya getirdi. Etkinlik kapsamında Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse; Çepni Federasyonu Başkanı Harun Özdemir, Kartal Giresunlular Dernek Başkanı Cengiz Demirkaya ve Başkan Yardımcısı İsmail Yüksel ile Giresun’un ortak hareket etme ihtiyacını konuştu. Sohbetin ana başlığını Fuat Köse’nin “Giresunluları nasıl bir araya getiririz?” sorusu oluşturdu. Bu soru, İstanbul’da yaşayan Giresunluların Giresun’un geleceği için kültürel miras, doğa, turizm, fındık, gençlik, kadınlar, sivil toplum ve ortak kalkınma hedefleri etrafında birleşmesi gerektiği fikrini öne çıkardı. GİRESUNLULARIN BİRLİK SORUNU MASAYA YATIRILDI Sohbette Giresunluların tarihsel olarak güçlü bireysel yapıya sahip olduğu, bu yapının kriz yönetme ve kendi ayakları üzerinde durma becerisini geliştirdiği belirtildi. Aynı değerlendirmede bu bireysel yapının zamanla ortak hareket etme kültürünü zayıflattığı, Giresunluların sivil toplumda, sporda ve siyasette yeterli güç birliği oluşturamadığı ifade edildi. Giresunluların geçmişte ortak hedef etrafında birleşebildiği örnek olarak Kurtuluş Savaşı yılları öne çıkarıldı. Topal Osman Ağa öncülüğünde kurulan 42. ve 47. Giresun Alayları, Giresunluların doğru liderlik ve ortak hedef oluştuğunda büyük bir dayanışma gösterebildiğinin tarihsel örneği olarak değerlendirildi. ORTAK HEDEF GİRESUN’UN KALKINMASI OLACAK İstanbul’daki buluşmada ortak hedefin yalnızca kültürel kimlikte değil, Giresun’un ekonomik ve sosyal kalkınmasında da kurulması gerektiği vurgulandı. Giresun’un yaylaları, denizi, fındığı, Giresun Adası ve Çepni kültürü bu ortak hedefin temel başlıkları olarak ele alındı. Giresun için önerilen yol haritasında kültürel mirasa sahip çıkılması, fındığın katma değerli ürüne dönüştürülmesi, yayla ve deniz turizminin birlikte geliştirilmesi, gençlerin ve kadınların sürece aktif katılması, derneklerin ve vakıfların ortak çatı altında buluşması yer aldı. DOĞA DOSTU TURİZM ÖNE ÇIKTI Sohbette Giresun’un kalkınma modelinin doğaya zarar vermeyen, yeşili ve maviyi koruyan turizm anlayışıyla kurulması gerektiği belirtildi. Giresun Adası’nın Doğu Karadeniz’in tek adası olması, kentin tanıtımı açısından stratejik değer olarak görüldü. Yaylalar, sahil hattı, Giresun Adası, fındık bahçeleri, yöresel mutfak, halk oyunları ve Çepni kültürü turizmin ana unsurları arasında değerlendirildi. Giresun’un yalnızca doğal güzellikleriyle değil, hikâyesi, tarihi ve insanıyla da tanıtılması gerektiği ifade edildi. FINDIK EKONOMİSİ KATMA DEĞERLE GÜÇLENECEK Giresun’un en stratejik ürünü olan fındık, sohbetin ekonomik kalkınma başlıklarından biri oldu. Fındığın yalnızca tarımsal ürün olarak değil; çikolata, fındık yağı, kozmetik, gastronomi, hediyelik ürün ve markalı gıda üretimiyle daha yüksek gelir sağlayacak bir değere dönüştürülmesi gerektiği vurgulandı. Fındık borsasının Avrupa’da değil, Türkiye’de Giresun’da olması gerektiğinin ifade edildi. Giresun’un arazi yapısının eğimli olması, tarım ve yerleşim açısından doğal sınırlılıklar oluşturuyor. Bu nedenle saçak köklü fındık ağaçlarının hem üretim hem de toprak kaymasını önleme açısından stratejik önem taşıdığı belirtildi. Kısa vadede fındığa alternatif güçlü bir ürün geliştirmenin zor olduğu, bu nedenle fındıkta markalaşma ve katma değerli üretimin öncelik taşıdığı ifade edildi. Ayrıca Türk girişimcilerde dahil Güney Amerika ve Şili’de çok fazla fındık dikimi yapıldığı, bu hususunda göz ardı edilmemesi gerektiğinin altı çizildi. SANAYİ, TURİZM VE SU ÜRÜNLERİ BİRLİKTE PLANLANACAK Giresun’un kalkınması için yalnızca turizm değil, tarıma dayalı sanayi, su ürünleri işleme, paketleme, çevre dostu organize sanayi yatırımları, dijital haberleşme ağları merkezi ve yerel üretimin güçlendirilmesi de gündeme geldi. Sanayi yatırımlarında çevreye duyarlı üretim anlayışı, su ürünlerinde işleme ve paketleme tesisleri, fındıkta markalı üretim, turizmde ise yayla, deniz, gastronomi ve kültür rotalarının birlikte planlanması önerildi. GÖÇÜ AZALTACAK MODEL ARANIYOR Giresun’dan yaşanan göç, ortak kalkınma arayışının en önemli gerekçelerinden biri olarak değerlendirildi. Genç nüfusun kentte kalabilmesi için turizm, tarım, gıda sanayisi, su ürünleri ve yerel girişimcilik ve sağlık turizmi alanlarında istihdam yaratılması gerektiği belirtildi. Giresun’un ekonomik olarak güçlenmesi için yalnızca sezonluk etkinliklerin yeterli olmayacağı, kalıcı altyapı yatırımlarının zorunlu olduğu vurgulandı. Konaklama, yeme-içme, sosyal alan, ulaşım, rehberlik, festival alanları, yürüyüş rotaları ve seyir noktalarının doğayla uyumlu biçimde güçlendirilmesi gerektiği ifade edildi. HER GİRESUNLU GÖNÜLLÜ KÜLTÜR ELÇİSİ OLACAK Sohbette öne çıkan en somut önerilerden biri, her Giresunlunun gönüllü kültür elçisi olarak tanıtım sürecine katılması oldu. İstanbul’da, Türkiye’nin farklı illerinde ve yurt dışında yaşayan Giresunluların sosyal çevrelerinde, iş dünyasında, dijital mecralarda ve sivil toplum alanlarında Giresun’un tanıtımına katkı sunması gerektiği belirtildi. Bu modelde Giresun’un yaylaları, adası, fındığı, mutfağı, kültürü, tarihi, halk oyunları ve yöresel değerleri ortak tanıtım başlıkları olacak. “Giresun’un yüzü” anlayışıyla her Giresunlu, yaşadığı yerde kentin tanıtımına katkı veren bir temsilci gibi hareket edecek. GENİŞ KATILIMLI TANITIM PLATFORMU KURULACAK Sohbette dernekler, federasyonlar, vakıflar, belediyeler, iş insanları, kadınlar ve gençlerin içinde yer alacağı geniş katılımlı bir tanıtım platformu kurulması gerektiği belirtildi. Bu platformun amacı, Giresun’un doğasını, kültürünü ve ekonomisini tanıtmak; turizm ve kalkınma projelerine ortak akılla yön vermek olacak. Platformun siyasi görüşlere ve farklı kimliklere eşit mesafede duran, kimseyi dışlamayan, ortak meselelerde tek ses üreten bir yapı olması gerektiği vurgulandı. Böyle bir çatı oluştuğunda Giresunluların taleplerini yerel ve ulusal kamuoyunda daha güçlü dile getirebileceği ifade edildi. GENÇLER VE KADINLAR SÜRECİN MERKEZİNDE YER ALACAK Giresunluların birlik kültürünü yeniden güçlendirmesi için gençlerin ve kadınların sürece aktif katılması gerektiği belirtildi. Yeni neslin ortak fayda, dijital tanıtım, girişimcilik ve sosyal sorumluluk projelerinde daha etkin rol alabileceği değerlendirildi. Ortak burs fonu, genç girişimci destekleri, kadın kooperatifleri, kültür festivalleri, spor kulüplerine destek, yöresel üretim ağları ve tanıtım kampanyaları, Giresunluları aynı hedefte buluşturacak somut projeler arasında sayıldı. ÇOBAN ATEŞİ İSTANBUL’DA YAKILDI Çepni Federasyonu Başkanı Harun Özdemir, Kartal Giresunlular Dernek Başkanı Cengiz Demirkaya, Başkan Yardımcısı İsmail Yüksel ve Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse’nin katıldığı sohbet, İstanbul’da yaşayan Giresunluların ortak düşüncesini görünür hale getirdi. Bu ortak düşünce; Giresun’un kültürel mirasına sahip çıkan, doğasını koruyan, fındığını markalaştıran, Giresun Adası’nı ve yaylalarını tanıtan, gençleri ve kadınları sürece dahil eden, Valilik, Belediyeler ve dernekleri ortak çatı altında buluşturan bir kalkınma modeli kurulması gerektiğini ortaya koyuldu. Giresunluların önündeki hedef artık yalnızca bir araya gelmek değil; birlikte iş üretmek, ortak tanıtım yapmak, ortak ekonomik değer oluşturmak ve Giresun’un geleceği için kalıcı bir güç birliği kurmak olacak. Giresun modeli olarak ele alınan kültür, eğitim, tarım ve turizm kalkınma modelinin başarılı olması halinde ülke genelinde yeni bir model ortaya çıkmış olacaktır.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.